رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی:

50 برنامه هفته بسیج دانش آموزی در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند- رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی از اجرای حدود 50 عنوان برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی موسوی صبح یکشنبه در نشست خبری هفته بسیج دانش آموزی بیان داشت: برنامه های هفته بسیج دانش آموزی از 7 تا 13 آبان ماه در مدارس در دو قالب برنامه های کشوری و برنامه های که توسط خود دانش آموزان ارائه می شود، اجرا خواهد شد.

به گفته وی پویش جاسوس خانه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خوانش اسناد لانه جاسوسی آمریکا، در این هفته با هدف خوانش اسناد لانه جاسوس خانه توسط دانش آموزان و پاسخ به سوالاتی توسط آنها برگزار می شو و به شکل کشوری از تعدادی از دانش آموزان تجلیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: رویداد ملی روایت نو با سه سیر نمایشگاهی هم در مدارس استان با موضوع اقدامات رژیم صهیونیستی و… برگزار و دانش آموزان به سوالاتی در این خصوص پاسخ خواهند داد.

موسوی تصریح کرد: رویداد ملی دست سازه ها هم یکی دیگر از برنامه های این هفته است که دانش آموزان در روز 13 آبان آثار خود را در راهپیمایی ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به برپایی رویداد رفیق شهیدم، افزود: در این راستا دانش آموزان اسامی شهدای غزه دست نویس را در محضر دید همگان قرار خواهند داد و برپایی صبحگاه در روز 8 آبان ماه و مسابقه ای از بیانیه گام دوم از دیگر برنامه های این هفته است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در ادامه گفت: همایش نسل سلیمانی هم با محوریت دانش آموزان در شهرستان های استان به این مناسبت برگزار می شود و حضور دانش آموزان در نمازهای جمعه، فراخوان ملی دعوت با هدف حضور همه مردم در راهپیمایی 13 آبان، اجرای برنامه چپی های 2 با هدف افتتاح واحدهای بسیج دانش آموزی در مدارس غیر انتفاعی و همایشی در این خصوص از جمله دیگر برنامه های این هفته است.

موسوی با اشاره به آغاز اعزام راهیان نور دانش آموزی در این هفته، افزود: در مرحله اول آبان ماه خواهران و در مرحله دوم برادران به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد و سال گذشته حدود دو هزار نفر در قالب راهیان نور اعزام شدند.

به گفته وی راهیان نور به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می شود و راویان دفاع مقدس هم در هفته بسیج دانش آموزی در مدارس حضور پیدا می کنند و دانش آموزانی هم که سال های گذشته در راهیان نور حضور داشته اند، خاطرات خود را برای دانش آموزان بیان خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این هفته همچنین کارگاه های سبک زندگی برگزار می شود، افزود: پویش هم کلاسی 5 که اختصاص به تهیه پوشاک و کفش برای دانش آموزان نیازمند است هم در این هفته برگزار و در این راستا به دانش آموزان نیازمند بن های داده خواهد شد تا نیازهای خود را از این طریق تهیه کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: اجرای مرحله اول برنامه رادیو بصیرا در مدارس دخترانه، دیدار تشکل های دانش آموزی با نمایندگان ولی فقیه هم دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است و در دیدار دانش آموزان بسیجی با مقام معظم رهبری هم 10 نفر از بسیج دانش آموزی استان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای پیشرفت، روایت شکوه شرق گفت: در این راستا 140 نفر از دانش آموزان استان های شرق کشور از مظاهر پیشرفت در استان بازدید خواهند کرد و تاکنون میزبان 740 نفر از دانش آموزان در استان بوده ایم و این اردوها تنها در 5 محور نقطه برگزار می شود که یکی از آنها بیرجند است.

به گفته موسوی اردوهای دانش آموزی به شکل ملی یا درون استانی برگزار می شوند و اردوهای درون مدرسه ای را هم همراه با یک مربی و با کمک آموزش و پرورش برگزار می کنیم.

وی متذکر شد: در این هفته همچنین در دو خوابگاه برنامه مهارت آموزی در اجرا می شود تا از این طریق آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

نظرات

captcha